divendres, 28 de febrer de 2014

Murs digitals: PADLET

Fa temps vàrem publicar en aquest blog una entrada sobre els murs digitals; en aquell moment, proposàvem una eina (Wallwisher) que ara s'anomena PADLET. 
Avui us presentem un article sobre aquesta eina: el seu funcionament i diverses aplicacions didàctiques que podem fer servir en qualsevol àrea curricular:
  • Pluja d'idees.
  • Resolució de preguntes o dubtes dels alumnes.
  • Recopilació de fonts d'informació.
  • Vocabulari d'un tema.
  • Síntesi d'una unitat didàctica.
  • ...


dissabte, 22 de febrer de 2014

Més sobre codis QR

En una entrada anterior ja vàrem parlar sobre els codis QR i els seus usos educatius.
Al Pompeu, ja fa temps que els estem utilitzant: al projecte "Segueix el fil de la història" i també en algunes experiències que s'han fet en alguns cursos.
Els alumnes de 6è, aquest segon trimestre, participaran en el projecte QRWeek, on hauran de proposar "idees per millorar el món" en format de codi QR.

Més informació sobre els codis QR:
 

dissabte, 15 de febrer de 2014

Eines TIC d'ús docent

Al blog de la Txell Monguillot hi hem trobat aquest recull d'eines TIC de d'ús docent, que podem integrar a l'aula. El document que ella ha publicat inclou el títol, un enllaç i la font de procedència; també hi ha afegit un breu comentari.

divendres, 14 de febrer de 2014

Escriure en l'era digital

Una presentació sobre la relació de l'escriptura amb les eines digitals i els canvis que aquestes eines han provocat en les maneres d'escriure i les metodologies didàctiques del seu ensenyament i aprenentatge.



diumenge, 9 de febrer de 2014

Un recorregut per l'aprenentatge cooperatiu

A Educacontic hem trobat aquest interessant article, on es parla d'algunes de les bases de l'aprenentatge cooperatiu del programa CA-AC que nosaltres ja coneixem bé. Ho fan per tal de fonamentar l'ús col·laboratiu que donem a moltes eines TIC. Cal al final de l'article, hi trobem aquesta conclusió: "Con TIC o sin TIC, el aprendizaje cooperativo debe garantizar la participación equitativa de todo el alumnado, la interacción simultánea entre ellos y la autorregulación del aprendizaje."