7 espais web educatius que no ens hauríem de perdre

Al Twitter de Miquel Àngel Prats (@maprats) hem trobat aquesta recopilació del blog Educació i les TIC dels 7 espais web educatius que no ens hauríem de perdre: Tiching, Eduteka, Educacontic, Quaderns digitals, Profes.net, Educ.ar, Internet en el aula.

Infografies

En aquest blog, ja hem escrit anteriorment algunes entrades sobre les INFOGRAFIES: "La infografia, també anomenada popularment "3D", és la tècnica de creació i tractament d'imatges digitals utilitzant ordinadors i eines informàtiques. En general, defineix el conjunt de tècniques que serveixen per a produir aquelles creacions realitzades en un entorn tridimensional virtual que es genera mitjançant programari especialitzat dins d'un ordinador, també s'aplica al programari que permet fer-les realitat." (Font: Wikipèdia)
A l'escola podem utilitzar les infografies per presentar d'una manera sintètica i atractica informació, dades... Ens pot ser molt útil, per exemple, per acompanyar la presentació d'un treball o projecte.


Usos de powerpoint segons la taxonomia de Bloom

Sovint demanem als nostres alumnes que utilitzin el powerpoint amb una única finalitat: exposar les idees principals d'un treball realitzat, fent servir la presentació com a suport de l'exposició oral.
En anteriors articles en aquest blog, ens hem referit a la taxonomia de Bloom de les activitats cognitives i a la revisió que se n'ha fet per adequar-lo a l'era digital. 
En aquest article trobat al blog iDidactic  hi trobareu la imatge que reproduim a continuació amb 20 usos diferents de l'eina de presentacions (Powerpoint o similar) per treballar totes les activitats cognitives, des de la més bàsica (recordar) fins a la més complexa (crear).


powerpointblooms-page-001

Guia per elaborar una seqüència didàctica

Hem trobat al Twitter de la Meritxell Monguillot una altra interessant presentació de l'Ana Basterra que ens dóna pistes per elaborar una seqüència didàctica, molt recomanable quan pensem en la programació dels projectes interdisciplinars.